29 juni 2011

X-bag och midsommar.




Har sytt en X-bag med tillhörande "nesse" till kollega som älskar ROSA!
 Här inredning med nyckelband och mobilfack.



Midsommar..........här vår Jaya under fulla segel.


 Gasten vilar sig........somnar en stund..........sjömanslivet är härligt!!!

Som den väldresserade gast man är så "startas cigarren upp" och levereras till skeppar´n  :o)
som nöjdt puffar och bara är så belåten med midsommarens segling!


Imorgon är det dags att packa i Quiltbilen. Styr kosan mot Våmhus och syveckorna där på Fredag. 

Men först måste jag  stöka undan lite i syrummet.........VEM......är det som rör till det där inne hela tiden.................det måste vara Katten...........

Hej då!

9 kommentarer:

  1. X-bag'n blei kjempefin! Også må du sørge for å få ny tittel i båten:-). Greitt at gubben er skipper, men du kan være Reder, for da må han gjøre alt selv i båten:-). Sånn er det hos oss. Jeg er skipsreder og sitter bare til stas helt til båten er fortøyd. Ikke noe "hopp kjerring" her:-)).
    Kos deg på sy-veckan og god sommer. Klem

    SvaraRadera
  2. Underbart söt väska! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅÅH!!!! Så lekker!
    Er forresten enig med Sigrun her; bli skipsreder! :)) Den var morsom! :)))

    SvaraRadera
  4. Veldig søt X-bag! I båten er jeg gjest, og sitter og slapper av hele tiden! Men jeg vet, det er mer aktivitet i en seilbåt! God sy uke!

    SvaraRadera
  5. Kjempefin x-bag som vanlig med masse forseggjorte detaljer. Min er i flittig bruk nå på "sommeren". Tror jeg må se på det med mobillomme når jeg en gang skal sy den jeg klipte for snart to år siden.

    Og riktig god tur til Mias sytreff.

    SvaraRadera
  6. En nydeleig X-bag du har sydd!

    Ønsker deg en fin båttur, og
    God sommer :D

    SvaraRadera
  7. Flott rosa x bag du har sydd. Ser deilig ut på båten. Ha en flott sy uke.

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar väska (och i rosa) du har gjort! Vill också ha (göra)! Livet som gast verkar ju inte allt för betungande - riktigt trevligt, faktiskt. Svar på frågan: Vår Lillan skulle på spelresa till Finland och måste ha två förvaringar för pengar. En för svenska kr och för euro och då "snickrade" jag ihop en åt henne att ha sina euro i och därifrån kommer namnet.

    SvaraRadera
  9. Ohhh...då förstår jag Eva!
    Klart du ska ha en ROSA väska.....det har jag förstått :o)
    Tar mönstret med till Våmhus. Mia har ju tyger så det räcker och blir över.......
    jag har "köpstopp"...... INTE KUL!!! (men..det har jag haft förr och världen har inte rasat även om det handlats "bara lite lite lite".........
    Käre Skeppar´n och jag har lite planer för nästa sommar och jag har LOVAT att hålla i slantarna........ :o(
    Vad gör man inte för Kärleken :o)

    SvaraRadera