03 april 2011

Lady och Rufsen........

Rufstäcket, "Lady och Rufsen" draperad över soffan i sällskap av två kuddar.
Första stora quilten jag sytt helt själv(ingen longarmquiltning alltså) Bra teknik med små block som quiltas och sedan sys ihop. Klappat och klart med vadd och baksida. TACK, snälla Mia för all hjälp........hoppas din högerarm repat sig.





Så här GLAD var jag då täcket var ihopsytt!!!





Detta är höjden av lyxig lycka......att bara gå här och välja tyg..........




Ett hjärta med sjökortstyg med Europa väl synligt....

Ja, så har jag då äntligen sytt detta efterlängtade Rufstäcke!!Många mysiga tupplurar väntar i soffan :o)





Ha det bra.
Hej då!

13 kommentarer:

  1. Ja du smiler stort Pirjo! Det Har du all grunn til. Ditt teppet er kjempefint!

    SvaraRadera
  2. Jösses vad läckert det blev när det var rufsat och klart! Vilket hästjobb med allt klippande!
    Hoppas det blir många goda sovstunder :-)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Så flott teppe ditt blei. Det kommer du til å bli glad i.

    SvaraRadera
  4. Grattis Pirjo till ett jätteläckert täcke!
    Det är helt underbara färger och man vill verkligen bara krypa ned och gosa när man ser det.
    Gissar att du får använda vänster arm denna vecka eftersom jag förstår att det är ett jättejobb att klippa alla kanter.
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Tack för trevliga kommentarer. Det gick förvånansvärt bra att klippa kanterna...däremot fick jag dammsuga ÖVERALLT...katthåren fick konkurens i helgen :o)

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt täcke! Det riktigt ber om att man ska gosa ner sig under det :-)

    SvaraRadera
  7. Det koseteppet bare roper på å få nærkontakt. Nydelige farger.

    SvaraRadera
  8. Wow så flott det blev, du har all grunn til at smila bredt, det er verkligen nogot at vara stolt över.

    kram

    SvaraRadera
  9. Grattis till ett jättesnyggt täcke. Hur stort är det igentligen. Det ser ut som att det får plats mer än en Pirjo under den. Läckra kuddar till.
    Kramar Majsan

    SvaraRadera
  10. Täcket är 69x80 inch. Japp!! Rufsen och katten får också plats :o)

    SvaraRadera
  11. Ohh va fint de blev fast något annat var ju inte att vänta förstås.Jag har ju inte hunnit börjat på mitt ännu kommer alltid något emellan fast tygerna har jag i alla fall.
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Jättefint täcke, jag e så glad åt min äkta "Pirjo" för du e så duktig och gör så fina saker....Kramizz/Doris

    SvaraRadera
  13. Men så snyggt det blev! Wow!

    Kan inte göra annat än att instämma vad det gäller känslan att gå runt hos Mia och botanisera =)

    SvaraRadera