20 augusti 2010

KÄR...japp!!

Så är Quiltbilen, Janomen o jag i norrland! Så vackert och fridfullt.
Här är det full aktivitet i köket. Det BLÅ. Vi syr ,pratar,fikar,pratar,äter lunch,pratar o syr :o)
Som sagt....BLÅTT är den genomgående färgen i köket. Se så vackert.
Andra dagens morgon tog jag mig en promenad. Helt plötsligt kom det för mig att....HJÄLP....här kanske det finns BJÖRN!!! Där och då, tvärvände mina Crocks. Full fart mot Bagarstugans trygghet. Det visslades från storhuset: FRUKOST!!! Puhaa....allt lugnt. Symaskinerna fick göra rätt för sig resten av den dagen.
En SYKORG blev första dagens resultat.
Hubert och jag med Projektbagen jag sydde dag två. Den blev faktiskt riktigt söt.Sos tycket den såg lite Samisk ut....jag håller med.
Super kul att sy!
Hmmm....är man VALP och bara ÄLSKAR människor...så ska man ju PUSSAS.....men Jösses...den HÄR människan har ju för tusan LÄPPSTIFT.....RÖTT....suck...hur förklarar man detta för husse...........
Baksidan på Projekt bag.
Och så mina bekväma kära Crockisar. De är med på alla äventyr.......Sköna,lätta och mjuka.
Ja, och så bjöd Sos över oss på laxmiddag till sin stuga på Torsdagkväll. IF åkte sedan hem den stackarn...jobbet kallade..........Sos och jag myste hela kvällen. HÄR placerades jag ..........gissa om läget var toppen......
Kaffe och hembakade RULLRÅN..........smaskens....
HÄR är föremålet för min kärlek!!! HUBERT. En 5-månader gammal Jack Russelvalp. Han tog mig med storm. En helt underbart charmig pojke!
TACK.........IF och Sos för en underbart trivsam sysammen!
Vi ses i Oktober.
Kram PJ.