22 augusti 2012

Kära syrum!




Så är ordningen återställd i Tassens kattliv.
Vi är hemma.
Matte sitter vid Janomen.
Vad syr hon?
Hjärteblock från goda quiltevänner från Quiltskandinavia.
Vad ska det bli?
En quilt med tröste-hjärtan till en väninna som har det mycket svårt just nu.


Några block var särskilt intressanta enligt Tassen. 
Hon nosade och nosade och nosade.....


Här ett videoklipp hur det kan gå då matte har tid att passa i tvättstugan :o)



Det är så mysigt att sitta vid symaskinen igen. 
Plocka bland mönster och söka efter passande tyger.

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Pusen din ble vel glad da du kom hjem! Godt at du finner ro ved symaskinen, klem fra Bjørg

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att se att det rör sig på den här sidan igen! Välkommen hem och tack för en underbar resa. Det är inte bara Tassen som har saknat dig.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Skönt att ordningen är återställd åt Tassen och att vi får lite uppdateringar ifrån syrummet, det har varit så tomt på sömnadswebben utan dig i sommar <3

    Men lilla Tassen på videon, jag fick nästa hjärtat i halsgropen av ljudet, förstår att lilla hoppade högt men jag måste erkänna att det allt var lite roligt! =D

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och...det var helt oplanerat från min sida dessutom. Jag tyckte hon var så söt där hon nosade och nosade. Ändrade från FOTOLÄGE till FILMLÄGE på kameran....att sedan äggklockan stod UNDER hennes mage tänkte jag inte alls på. Vet ju att hon är rädd för det ljudet då den "skräller" i köket :o(

      Radera