14 februari 2012

Halsduk eller strumpa :o)

 Kan du sticka en halsduk som ser ut som en jättelång strumpa?  var frågan min väninna fick av sin son.Han hade sett en sådan i en affär och blivit så förtjust i den.
Nej, blev svaret. Jag kan inte sticka. 
Utan att filtrera svaret så öppnades min mun och jag hörde mig säga: Jag stickar en till dig......
sagt och gjort...röd häl (det var önskemålet) och i Kilafors ullgarn.


Här sitter Tassen och väntar. Hon tycker jag ska sätt mig och sy............det ska jag göra till helgen.
Ett babytäcke står i tur.........

Ha det bra!!!

10 kommentarer:

  1. Så stilig. Den røde helen gjorde virkelig susen. Tassen er en tolmodig kar. Han er så skjønn. Jeg venter spent på å se hva du skal sy:)

    Ha en god dag!

    KaiLklem:)

    SvaraRadera
  2. Morsom ide med kjempestrømpe rundt halsen! Og morsomt med rød hæl som blikkfang!
    Jeg har også et babyteppe å lage. Det er noen måneder til fødselen, men greit å starte i god tid! Spent på å se ditt teppe! Jeg har forelsket meg i bamser på babytepper.

    SvaraRadera
  3. Råstilig skjerf!! :o) Årets julegaveidè - takk for inspirasjon!

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken toppenidé!! Den killen skulle bli designer. Gillar skarpt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Se här har min blogg inspirerat till att sticka pulsvärmare. Det är ju det som är min tanke med att blogga . Få och ge tips och inspiration.

    http://www.hjertesom.priv.no/blog/2012/02/14/litt-strikking

    Här ovan ett par pulsvärmare.

    SvaraRadera
  6. Vad häftigt! Vem hade tänkt så långt!

    SvaraRadera
  7. Fniss, vilken bra ide. Det kommer jag nog att annamma när jag stickat färdigt de tvåändsstickade vantarna som jag håller på att lära mig. Kramar Majsan

    SvaraRadera
  8. Jättehärlig idé....varför ska man inte kunna ha en strumpa runt halsen??? Smart kille, "think outside the box....."

    SvaraRadera