15 januari 2011

Nytt sytt, äntligen!

Hej!
Äntligen har jag sytt färdigt en kasse med tillhörande necesär.
Det är tygerna jag vann för "My Circle" då  Öresundsquiltarna hade sin utställning i Oktober 2010.
Här framsidorna. Blomman är en favorit, som jag hittat i Quiltemagasinet nr 6/06  sid 32.
 Baksidan. Tycker om att quilta diagonalt. Blir stadigt och dekorativt tycke jag.
 Inredning med nyckelband och mobilfack.
 Ock så den söta ängeln....den fann sin plats på necesären.


Är kattvakt och det är så mysigt! Här har Tassen ett eget krypin.

Hej Då!

14 kommentarer:

  1. Forståeligt opråb, ualmindeligt dejligt net skøn i farverne og meget anvendeligt. Knus fra Linda G

    SvaraRadera
  2. Hej då Pus! Det var en deilig veske du har sydd. Den lille necesären er prikken over i-en! Klem Otlo

    SvaraRadera
  3. Haha... Kattvakt är man några dagar... möljigen en vecka eller så. Den där damen blir nog kvar hos er :-)

    Läckra saker och fina detaljer som alltid på dina alster.

    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg väska och necessär! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Superhärliga färger och vilken blomma!

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg kasse med nesse. Jag gillar kviltningen på diagonalen.

    SvaraRadera
  7. Saa lekkert! Og den soete pusen! :)
    Takk for kommentaren! :)

    SvaraRadera
  8. Flotte fargar og kjekt nett som du heilt sikkert får glede av. Ha ei fin helg. klem Jofrid

    SvaraRadera
  9. Tack för alla komentarer! De värmer.

    SvaraRadera
  10. Virkelig en flott veske og sminkepung. Er helt enig med deg, quilting diagonalt er lekkert.

    SvaraRadera
  11. Hej tänk att allt du gör blir så fint
    Kram Anki

    SvaraRadera
  12. Gillar diagonalquiltningen skarp. Ska jag prova någon gång....när jag hinner sy....:-(

    SvaraRadera
  13. Ja, jag säger väl, att som vanligt blir allt du syr både vackert och välarbetat.....mycket lyckats resultat....kram Annika

    SvaraRadera